МЕЖДУНАРОДНАЯ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ «ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩИЕ ТЕХНОЛОГИИ: ПСИХИЧЕСКОЕ И ФИЗИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ» (Новополоцк, 9–10 апреля 2024 г.)
Article Sidebar
Abstract views: 73
PDF Downloads: 21
Published:
Jun 3, 2024
Issue
Section
Chronicle of Scientific Life
Main Article Content
В. Н. ЛУХВЕРЧИК
Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
С. В. АНДРИЕВСКАЯ
Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Abstract
Еще в 90-х – начале 2000-х гг. сохранение здоровья учащейся и студенческой молодежи не являлось приоритетной характеристикой системы образования Республики Беларусь. Однако активное использование в образовательном процессе компьютера, усложнение содержания изучаемого материала, повышение требований к качеству знаний обучаемых на всех ступенях потребовали от законодателей и методистов более пристального внимания к данной проблеме, касающейся разработки соответствующей нормативно-правовой документации, определения целевых ориентиров, соответствующих средств их достижения.
Article Details
How to Cite
ЛУХВЕРЧИК, В. Н., & АНДРИЕВСКАЯ, С. В. (2024). МЕЖДУНАРОДНАЯ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ «ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩИЕ ТЕХНОЛОГИИ: ПСИХИЧЕСКОЕ И ФИЗИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ» (Новополоцк, 9–10 апреля 2024 г.). Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (1), 109-111. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/6035
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Author Biographies
В. Н. ЛУХВЕРЧИК, Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
канд. пед. наук, доц.
С. В. АНДРИЕВСКАЯ, Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
канд. ист. наук, доц.
Most read articles by the same author(s)
- S. ANDRYEWSKAJA, Sh. UMAROVA, YOUNG PERFORMANCE OF PARENTHOOD BELARUS AND TAJIKISTAN, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2021)
- V. LUKHVERCHYK, SOME PROBLEMS OF QUALITY ASSURANCE OF MASTER'S THESES, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)
- N. RACHITSKAYA, S. ANDRIEVSKAYA, UNCERTAINTY TOLERANCE AND PROFESSIONAL BURNOUT AMONG TEACHERS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)
- V. LUKHVERCHYK, ACTUALISATION OF ADAPTATION PROBLEMS AMONG BEGINNING TEACHERS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2022)
- V. LUKHVERCHYK, ADAPTATION PROCESS MANAGEMENT IN THE FIRST YEAR: PROBLEMS AND EXPERIENCE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2020)
- S. ANDRIEVSKAYA, G. JUMAKHONZODA, INTROVERSION-EXTRAVERSION AND STYLES OF BEHAVIOR IN CONFLICT OF BELARUSIAN AND FOREIGN STUDENTS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 13 (2022)
- E. STRIZHONOK, S. ANDRIEVSKAYA, IRRATIONAL ATTITUDES, GENDER STEREOTYPES OF PERSONALITY AND ATTITUDE TO BODY ”I” (ON THE EXAMPLE OF OLDER ADOLESCENTS), Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 2 (2023)
- V. LUHVERCHIK, FEATURES OF FORMATION OF PEDAGOGICAL EDUCATION IN PRE-REVOLUTIONARY BELARUS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2018)
- V. LUHVERCHIK, EXTERNAL STUDIES AS THE FORM TO TRAIN TEACHING STAFF IN PRE-REVOLUTIONARY BELARUS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2019)
- H. BARANCHUK, S. ANDRIEVSKAYA, ANALYSIS OF THE EFFICIENCY OF TRAINING METHODS FOR INCREASING INDIVIDUAL RESILIENCE TO PSYCHOLOGICAL AND GENDER-BASED VIOLENCE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 13 (2022)